Klumme:

Bedste kunde

Af
klumme

For et par uger siden afholdt jeg et seminar for en bestyrelse.

På et tidspunkt spurgte jeg ud i lokalet: “Hvem er jeres bedste kunde?”

Det var der ingen, der kunne svare præcist på.

Dette er desværre mere reglen end undtagelsen, for der er rigtig meget at hente, hvis organisationens forretningsmodel og strategi tager udgangspunkt i en bevidsthed om dette.

For at kunne besvare dette spørgsmål er vi nødt til at overveje temaer som:

Ÿ Hvilke hoved- og eventuelle delsegmenter kan vi dele vores kunder op i?

Ÿ Hvilke behov har vores forskellige kundesegmenter?

Ÿ Hvad kendetegner deres adfærd?

Ÿ Hvilken værdi skaber vi for vores kunder?

Ÿ Hvilke af vores kunders problemer løser vi?

Ÿ Via hvilke kanaler når vi bedst vores kunder?

Ÿ Hvilke relationer ønsker vores kunder, at vi har til dem?

Ÿ Hvilke veje til kunden er de mest kost-effektive?

Ÿ Hvad er det i virkeligheden, vores kunder betaler for?

Ÿ Hvordan profiterer vi selv bedst på vores kunder?

Ÿ Hvilke (typer) kunderelationer er i dag de mest succesrige?

Overvej disse spørgsmål, og I vil opleve mere tilfredse kunder samtidig med, at jeres eget udbytte også vokser.

Customers comprise the heart of any business model

Alexander Ostenwalder

Publiceret 09 March 2018 06:00

Lokalavisen Favrskov nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få nyheder hver dag fra Lokalavisen Favrskov
SENESTE TV