Klumme:

Otte gode rutiner i lederskabet

Af
Af Michael Jensen

Hadsten. Direktør i Colea Consult

Alt hvad vi er og alt, hvad vi gør er konsekvenser af vores måde at tænke på.
Vores måde at tænke på er til dels et resultat af vores opfattelse af os selv og af omverdenen.
Derfor er det først og fremmest disse ting vi skal ændre på, hvis vi ønsker at øge vores mentale niveau og dermed styrke lederskabet.
Måden at ændre på dette er at tillægge os følgende otte rutiner:
1. Fokuser på det positive i alt du møder. Tingene er som de er, alt andet er blot vores fortolkninger, og vi vælger selv om den skal være positiv eller negativ.
2. Sørg for tid i enerum. Vores mentale evner forstyrres til dagligt af larm og uro, kun i enerum kan vi finde plads til fordybelse.
3. Hav en langsigtet vision. En vision giver et fast ståsted, et pejlemærke mod fremtiden.
4. Hav en plan for dygtiggørelse. Det kan være bestemte morgenrutiner eller en bog du læser i løbet af dagen—gør et eller andet så du løbende bliver bedre og lærer nyt.
5. Omgiv dig med mennesker som bygger dig op. Negativitet smitter og derfor er det vigtigt at slippe kontakten til mennesker, der trækker os ned.
6. Spis sundt. Hvis ikke vi via kosten tilfører kroppen sunde næringsstoffer, går det, naturligt, ud over vores mentale kapacitet.
7. Dyrk motion dagligt. Motion styrker iltoptaget", vores udholdenhed og dermed også vores mentale færdigheder.
8. Udvis taknemmelighed. Taknemmelighed er nøglen til lykke, og til at åbne op for nye indsigter og nye metoder i hverdagen og i lederskabet.
Prøv at arbejde med disse otte rutiner, og du vil opdage at dine mentale færdigheder øges markant.

”Think like a man of action, act like a man of thoughts.” 
Henri Bergson

Publiceret 15 January 2017 08:00

Lokalavisen Favrskov nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få nyheder hver dag fra Lokalavisen Favrskov
SENESTE TV