Politikens Lokalaviser øger tilstedeværelse markant i Østjylland

Syv ugeaviser opkøbt

Med overtagelsen af syv ugeavistitler i og omkring Aarhus fra Jysk Fynske Medier øger Politikens Lokalaviser sin tilstedeværelse i Østjylland.
Det skriver Politikens Lokalaviser i en pressemeddelelse, hvor det fremgår, at syv ugeaviser i det østjyske er blevet opkøbt.
Det drejer sig om Århus Onsdag, Ebeltoft Folketidende, Uge-Bladet Skanderborg, FavrskovAvisen, GrenaaBladet, Folkebladet Djursland og DjurslandPosten, der alle overtages pr. 15. juni 2017.  
”Med overtagelsen af nye stærke titler får vi mulighed for at tilbyde annoncørerne et sammenhængende og varieret udbud af lokale ugeaviser i et af Danmarks mest købestærke og hurtigst voksende områder,” siger administrerende direktør hos Politikens Lokalaviser, Søren Riis.  
Politikens Lokalaviser sælger endvidere syv lokale titler til Jysk Fynske Medier. Det drejer sig om aviserne i Kolding, Haderslev, Aabenraa, Sønderborg, Esbjerg, Varde og Odense, hvor man ikke har kunnet etableres en tilfredsstillende lønsomhed.   
I samarbejde med Jysk Fynske Medier etableres et nyt ugeavisselskab, som skal drive ugeaviser med udgangspunkt i fem østjyske kommuner: Odder, Horsens, Hedensted, Vejle og Fredericia.
Et samarbejde, der tilsvarende skal sikre et for annoncørerne attraktivt og sammenhængende udgivelsesområde.   
”Hvis vi skal klare os i den hårde konkurrence om de lokale annoncekroner, hvor især Google og Facebook udfordrer os, er der konstant behov for, at vi styrker os, så vi kan give både læsere og annoncører de mest attraktive produkter,” siger Søren Riis.
dp

Publiceret 16 June 2017 09:46

Lokalavisen Favrskov nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få nyheder hver dag fra Lokalavisen Favrskov
SENESTE TV

13-årig iværksætter tog på messe i Hadsten

Mens mange voksne vægrer sig ved at prøve kræfter med livet som selvstændig erhvervsdrivende, har Max Hammerum på kun 13 år ikke den slags hæmninger.

Det viste han tydeligt på en virksomhedsmesse i Hadsten. To 3D-printere tegner med en sagte summen de tynde konturer op til noget, der senere bliver til en udstiksform til småkager. Max Hammerum fra Hadsten er iværksætteren med den simple men geniale idé at fremstille kageformene efter kundernes individuelle ønsker. Han var en af 12 udstillere på en lille virksomhedsmesse i Hadsten Erhvervspark, der blev afholdt for kort tid siden.

”Jeg fik ideen sammen med min lillebror, Villads, da vi skulle til at have hund, og vi selv ville bage hundekiks til den. Vi vidste, at den hedder Luca, og det var Villads, der fik ideen med at få navnet med i udstiksformen og, at den skulle 3D-printes,” husker Max Hammerum.

Respekt for iværksætter

Siden tænkte han og Villads, at der nok var andre, som kunne tænke sig en helt egen udstiksform. Det var kort før jul sidste år og efter at have fået en hjemmeside om produktet, begyndte ordrerne at tikke ind. Og det i en grad, så produktionen ikke kunne følge med, og drengene måtte sige nej til kunder. Efter jul gik salget helt i stå, men har sidenhen rettet sig til et stabilt leje.

”Jeg er dybt imponeret over Max. Ham har jeg respekt for. At han gør det, selv om han kun er 13 år. Jeg synes, det var et vildt spændende arrangement med meget forskellige udstillere. Jeg er kom for at netværke og blive inspireret og få ideer til, hvis jeg senere skal bruge noget,” forklarer Katrine Juul.

Hun er sikkerhedskonsulent hos Verisure og var inviteret af den ene af arrangørerne, Andreas fra Rønnow Grafisk, som hun kender, fra dengang hun selv var iværksætter. Hun har ikke sluppet drømmen om at være selvstændig, og hun ved, at hun en dag kan få brug for et stærkt netværk, hvis hun skulle vove at forsøge sig igen.

Næste år endnu vildere

”Min filosofi er, at hvor folk mødes, sker der noget. Derfor lavede vi den her inspirationsbuffet. Vi gør det for at netværke, og vi vil gerne netværke for dem, vi handler med. Og så vil vi selvfølgelig vise vores gæster den brede flade af det, vi leverer,” fortæller Andreas Rønnow Petersen, indehaver af Rønnow Grafisk.

På trods af en del afbud i sidste øjeblik, hvilke han tilskriver det solrige vejr, og at virksomheder generelt har travlt, noterer Andreas sig, at hans inspirationsbuffet blev velbesøgt. Cirka 300 gæster og udstillere har man efterfølgende talt op. Det er fjerde år, Rønnow Grafisk holder arrangementet og første gang med andre udstillere. Og succesen vil fortsætte:

”Vi gør det absolut igen til næste år, og det kommer til at vokse. Næste år bliver det endnu vildere!” lover Andreas Rønnow Petersen.