Plug-in versionen af Renault Megane kan klare 50 km på en opladning og klarer en topfart på 135 km/t. Foto: Renault

Plug-in versionen af Renault Megane kan klare 50 km på en opladning og klarer en topfart på 135 km/t. Foto: Renault

Megane springer ud som plug-in hybrid

Renault Megane får et mindre facelift og kan snart nu fås som plug-in hybrid, der klarer 50 km på en opladning

Af
Jens Overgaard

plug-in Der kommer i al stilhed fortsat flere plug-in-modeller på markedet. En af de næste nyheder er fra Renault, der sammen med et facelift af Megane er klar med en E-Tech opladningshybrid. Modellen, hvor en 1,6 liters benzinmotor spiller sammen med et batteri på 9,8 kWh, klarer 50 km på en opladning. Den kommer i første omgang som stationcaren Sport Tourer.

Opladningshybriden, der har en systemeffekt på 160 hk, forventes at være på markedet efter sommerferien.

Med faceliftet får Megane-modellen fra 2016 nyt instrumentbord. Det omfatter muligheden for digital instrumentering med et instrumenthus, der har en skærm på 9,3 tommer samt en betjeningsskærm på 10,2 tommer.

Den heftigste Megane R. S. Trophy får også en opgradering med teknologi fra sportsvognen Alpine A110.

Det betyder, at den 1,8 liters turbomotor på 300 hk får en lille stigning i momentet, der vokser med 30 Nm til 420 Nm i versionen med automatgear, mens der er 400 Nm at hente i den manuelle version.

Den sportslige GT Line erstattes af en ny R. S. Line, som trimmæssigt lægger sig i slipstrømmen på den heftige topmodel, men som har mere moderate motorer.

Herhjemme er Renault Megane aldrig rigtigt kommet fra start. Det er da også en af de modeller, som importøren jævnligt har kørt kampagnepriser på.

Importøren har ikke meldt ud, hvornår de første faceliftede Megane-modeller med basismotorer lander herhjemme.

Publiceret 19 February 2020 11:16