Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Debat: Svar på forslag om kommunalt byggeri i Ulstrup

Lokalrådets tal for merudgift til nyt kommunalt byggeri i Ulstrup afskrækker ikke Venstre

Artiklens øverste billede
Flemming Nørgaard, byrådsmedlem og viceborgmester i Favrskov Kommune, Venstre.

Ulstrup Lokalråd har i et debatindlæg givet udtryk for foreningens visioner for den gamle Expedit-grund, der snart bliver ryddet for de eksisterende administrations- og fabriksbygninger.

Som Ulstrup Lokalråd anser jeg den manglende befolkningstilvækst som den største udfordring for Ulstrup. Det har en afgørende betydning for byens institutioner, foreninger og forretninger, og derfor har Venstre ved flere budgetlægninger fået afsat penge til markedsføring af blandt andet Ulstrup, så kommunen via markedsføring kan øge den positive interesse for byen.

Det er meget positivt, at lokalrådet samarbejder med kommunen om dette. Spørgsmålet om administrationsbygning i Ulstrup er ikke ny, da Venstre op til budgetforhandlingerne har fået lavet beregninger på, hvad det ville koste at omdanne den eksisterende administrationsbygning hos Ekspedit til en kommunal administrationsbygning. Dette viste sig at blive alt for dyrt, og derfor afventer vi nu beregningerne på, hvad det vil koste at bygge en helt ny administrationsbygning på stedet. Tallene 8-10 millioner i merudgift bliver nævnt af lokalrådet, og det er ikke et beløb, der afskrækker Venstre, men problemet er, at tallene ikke er beregnet i kommunen, og jeg kan frygte en noget større merudgift.

Frem mod budgetforhandlingerne får vi disse beregninger, og når de er kendt, kan jeg give en klar udmelding. Jeg har noteret mig, at SF har foreslået ét centralt beliggende rådhus, dog ikke i Ulstrup, så drøftelserne omkring administrationsbygninger kommer ind i byrådet, og jeg kan garantere, at jeg ikke går ind for centralisering på dette område.

Annoncørbetalt indhold

Del artiklen