Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Debat: Hvad er det, I gør ved Hinnerup?

Artiklens øverste billede
Det er i det indrammede område, der skal bygges almene boliger i op til fem etagers højde.

Jeg har nu efterhånden boet i Hinnerup i 45 år og fuldt udviklingen gennem denne lange tid. Jeg har nydt midtbyen med dens fastholdelse af lave bygninger, butikker i nye og gamle huse (nu er kun Matas tilbage i de gamle). Man kan diskutere, om torvet med butikker er indrettet på den bedste måde, men nu ligger det der, og det fungerer fint.

Byens profil er med enkelte huse i lidt mere end en etage, og derved er det gode bymiljø bevaret til glæde for byens borgere. At jeg finder, at den gamle Hinnerup Kommunes ønsker om at være "grøn" har lidt en lidt slem skæbne med det "store" fællesskab, er en anden sag, men at man nu fra "storkommunens”" side agter at spolere midtbyen med 5-etagers boligbyggeri langs Ådalsvej med videre er mig en gåde.

Det passer slet ikke ind i miljøet i midtbyen, det fjerner præget af en hyggelig provinsby, og det skaber mere trafik i nærområdet. Hinnerup er ikke en boligblok-by. Det almene boligbyggeri, vi har i forvejen, er i passende højder, pænt udført og placeret på gode områder. Jeg er ikke imod almene boliger, men jeg er imod, at man spolerer et byområde, fordi man skal have så høj en udnyttelsesgrad som muligt på dyrt indkøbte arealer. Det næste bliver vel, at man køber alle huse på Storegade fra Ådalsvej til Pakhusvej og bygger i 12 etager hele vejen.

Det kan vel nok mærkes, at en del af byrådet består af personer uden tilknytning til Hinnerup - det er let at ødelægge andres smørhuller. Det næste bliver vel, at man beslutter, letbanen skal herud, fordi der nu er flere beboere i midtbyen i det nye etagebyggeri.

Annoncørbetalt indhold

Del artiklen