Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Mine nakkehår stritter ved et ord som...

Artiklens øverste billede

Mine nakkehår stritter ved et ord som effektivisering.

Men hvorfor dog det? Jo, for hvis ordet indgår i den borgernære service, betyder det reelt, at medarbejderne skal løbe stærkere, fordi besparelsen kun kan opnås ved færre medarbejdertimer, og det er for mig at se en forringelse af den borgernære velfærd.

Som byrådsmedlem forsøger jeg ihærdigt at gøre min hverdag, mit arbejdsliv i ældreplejen, visuel og nærværende for de øvrige byrådspolitikere, men nej. Regneark, beskrivelser fra forvaltningen og formodede besparelser overhaler rask væk mine argumenter som: Mere komplekse borgere, flere sygeplejeopgaver, mere dokumentation og så videre.

Jeg er én af 25 byrådspolitikere, som er valgt ind af borgerne i Favrskov, og som med lodder og trisser har lavet et budget, der nu skal i høring. Nu håber jeg blot, at flest mulig vil nærlæse budgettet, tænke hverdagen ind i besparelserne og give feedback på det, som byrådet i fællesskab kunne blive enige om.

Husk - budgettet er først endelig godkendt, efter tilbagemeldingerne er læst og taget stilling til.

Læs også

Annoncørbetalt indhold

Del artiklen

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.