Det er simpelthen ikke sandt, at Socialdemokratiet ikke vil Ulstrup

Jeg er glad for at bo i et område med så stort et politisk engagement fra borgerne. Dog er jeg ked af at høre, at man i Ulstrup Lokalråd ikke har tiltro til, at Socialdemokratiet ønsker det godt for Ulstrup.
Lokalrådet får det til at fremstå som om, at Socialdemokratiet ikke vil Ulstrup. Det er simpelthen ikke sandt. Vi vil meget gerne udvikle Ulstrup. Min opfordring er: Lad os arbejde sammen om at udvikle dét, som gør Ulstrup unikt, til glæde for kommende og nuværende borgere i byen og det tilhørende opland.
Vi mener, at vi i Socialdemokratiet har arbejdet for Ulstrup. Budget efter budget har vi bevilget penge til lokalområdet - penge som har været med til at udvikle Ulstrup.
Vi har blandt andet lavet forenings- og frivillighus på Solsortevej, sundhedscenter, udviklet Dannebrogspladsen med legeplads, shelters, ’skolestue’, ophalerplads med åbad, ny toiletbygning og hævet arealet. I det nye budget for 2022 vil vi bevilge over fire millioner til de næste etaper af trækstien.
Jeg synes, det er stærkt bekymrende, at lokalrådet bliver politiserende og efterlader læseren med det indtryk, at der er splid i byrådet vedrørende udvikling af Ulstrup.
Jeg kan ikke genkende det, som Ulstrup Lokalråd giver udtryk for, nemlig at et socialdemokratisk flertal ensidigt fokuserer på de tre H’er (Hinnerup, Hadsten og Hammel) og Søften. For det første har Socialdemokratiet ikke flertal i Favrskov byråd, og for det andet er budgetterne, i de fire år jeg har været med, vedtaget af et stort flertal i byrådet.
Vi skal tænke på, hvad der er godt for Ulstrup, og det er efter min mening at få flere borgere til at flytte til byen. Vi skal have fokus på den nære velfærd og på at udvikle Ulstrup og opland.
Hvad angår byggegrunde i Ulstrup har vi en del grunde til salg til meget fordelagtige priser blandt andet i Amstrup bakker og på Diget. Derudover har kommunens planudvalg vedtaget en igangsætning af lokalplanlægning for Expedit-grunden, som netop skal udvikle og tilbyde boliger mere centralt i Ulstrup.
Det er intentionen at skabe et nyt og varieret byområde. Typer af boliger og størrelserne på boligerne vil variere, så der skabes forskellighed i både arkitektur og beboersammensætning. I Socialdemokratiet støtter vi, at der er en variation i beboersammensætningen, således at også borgere med lavere indkomster har råd til at bo godt.
Hvad angår en mulig administrationsbygning i Ulstrup er det vedtaget, at der i 2022 skal gennemføres en analyse af Favrskovs administrationsbygninger. Denne undersøgelse går blandt andet ud på at afdække det fremtidige behov for administrative arbejdspladser. Set i lyset af de erfaringer vi alle har gjort os med hjemmearbejde i forbindelse med covid-19-nedlukningen, kan det vise sig, at behovet er mindre end hidtil. Når resultaterne af denne undersøgelse foreligger, kommer tiden til at træffe en beslutning på et oplyst grundlag.
Jeg ønsker med dette læserbrev at lægge op til en konstruktiv og nuanceret dialog med borgerne i Ulstrup, og alle er velkomne til at kontakte mig.