Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Tungelundskolen står meget højt på vores prioritetsliste

Artiklens øverste billede
Erik Øster Særkjær. Pressefoto

Budgettet er sendt på gaden, og i det er Tungelundskolen sammen med mange andre projekter taget ud som individuelle poster og samlet i en pulje af projekter, som efter valget skal prioriteres inden for den anlægsramme, der er til rådighed.

Jeg har selv været en del af byggeprogramudvalget på Tungelundskolen, og jeg havde glædet mig til at se den virkelig gode plan, der var lavet for skolen, ført ud i livet. Jeg er helt overbevist at det vil gøre noget rigtig godt for skolen og byen, når vi står med en mere moderne skolen, som fremstår ny og indbydende.

Vi var så langt, at projektet var sendt i udbud, så det var som sådan bare at vælge det rigtige. Desværre er Favrskov på samme måde som resten af verden ramt af de kraftigt stigende priser, og vi må erkende, at vi ikke kan få det ønskede projekt til den ønskede pris. Nu står vi så med udfordringen at skolen ikke er blevet vedligeholdt tilstrækkeligt i en årrække, grundet den ventende ombygning. Vi kan derfor ikke udskyde hele projektet, det må tilrettes. Som jeg ser det, er der følgende scenarier.

1. Vi vedligeholder det absolut nødvendige og håber, at priserne om nogle år gør det muligt at gennemføre det nuværende projekt.

2. Vi finder de ekstra penge i budgettet og fortsætter med projektet som nu.

3. Vi tilpasser projektet, så både elever, lærer, ledelse og forældre stadig kan se sig selv i det.

Vi i Socialdemokratiet er helt bevidste om, at det her projekt ikke kan udskydes særligt længe. Det vil skolen ikke kunne bære, og det vil på ingen måde være rimeligt over for skolen og byen. Derfor står ombygningen af Tungelundskolen meget højt på vores prioritetsliste over projekter de næste par år. At skolen har været tålmodige, mens man har ventet på ombygningen, skal ikke bruges til at udskyde projektet længere end det absolut nødvendige.

Læs også

Annoncørbetalt indhold

Del artiklen