Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Ulstrup har en unik placering som kommunal arbejdsplads

Artiklens øverste billede
Lars Storgaard. Pressefoto

Som byrådspolitiker vil jeg udvikle og skabe nye tiltag for 8860 Ulstrup – ligesom jeg vil i resten af Favrskov.

Vi har nu fået en enestående chance for at optimere Ulstrup med flere tiltag i forbindelse med kommunens overtagelse af Expedit-grunden – en mulighed vi kun får denne ene gang, og som derfor skal udnyttes på bedst mulige måde.

Siden 2014, hvor kommunen ”købte” grunden, har jeg ved flere budgetprocesser givet mit bud på, hvordan vi kan udnytte grunden bedst muligt. Nemlig ved at opføre en ny administrationsbygning til et beløb på 35-40 millioner kroner i stedet for at renovere den gamle administrationsbygning i Hvorslev for 20 millioner kroner.

Denne løsning vil give Ulstrup et gevaldigt løft, idet der vil blive tilført 80-100 kommunale arbejdspladser, som vil gavne handelslivet i byen, og på den lange bane vil der også blive tale om bosætning.

Ulstrup har en unik placering som kommunal arbejdsplads. Vi har togforbindelsen Aarhus-Struer få hundrede meter fra byskiltet, gode busforbindelser og indkøbsmuligheder. Desværre har jeg stået meget alene med dette synspunkt i byrådet indtil nu. Jeg mener dog stadig, at dette er den helt rigtige løsning.

Udover opførelse af en ny administrationsbygning vil der også blive plads til attraktive parcelhusgrunde på den sydlige del af grunden samt etagebyggeri i forlængelse af det nuværende. Andre tiltag kan også tænkes ind, eksempelvis et ollekolle/seniorboliger eller friplejehjem. Med andre ord byder grunden på mange muligheder og jeg er klar til at drøfte disse, så vi sammen i fællesskab kan finde den helt optimale løsning for byen og dens fremtid.

Vi har én chance – ét skud i bøssen. Og det skal vi udnytte.

Derudover skal vi allerede nu til at udfinde områder til fremtidige attraktive grunde, så vi kan tiltrække nye bosættere.

Læs også

Annoncørbetalt indhold

Del artiklen