Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Undskyld vi roder

Artiklens øverste billede
Pressefoto

Øv, hvor er det bare træls.

I SF var vi tidligt ude med at købe valgplakater. Vi brugte lang tid på at undersøge plakaterne og vælge plakater, der var så miljørigtige som muligt. Vi betalte også ekstra for det, og derfor fik vi valgplakater lavet af FSC-certificerede masonitplader.

Men kvaliteten svigtede os. Det er formodentligt den lim, som fabrikanten har brugt til at klæbe vores billeder på pladen med, som ikke er god nok. Nu er flere af forsiderne faldet af og ligger som skrald foran en blank plakat. Det er lige til at blive deprimeret over, og jeg kan se, at det også er sket for andre partier.

Vi ved godt, at selvom det ikke er med vilje, så er det vores ansvar. Derfor gør vi os umage for at komme rundt i hele kommunen og rydde op efter os selv. Nogle steder efterlader vi et malet logo på den blanke plakat, men vores første prioritet er at fjerne skrald alle steder, hvor vi ser det. Undskyld vi roder.

Det være sagt, så er selv de mest miljørigtige valgplakater stadig et spild af ressourcer midt i en klimakrise, hvor vi ikke har råd til den slags. Derfor lover jeg, at jeg vil kæmpe for en fælles aftale i kommunen, hvor vi bliver enige om ikke at bruge valgplakater mere. Lad 2021 blive det sidste kommunalvalg med valgplakater i Favrskov Kommune.

Læs også

Annoncørbetalt indhold

Del artiklen