Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Der er brug for forskellige boligtyper

Artiklens øverste billede
Orla Nielsen. Pressefoto

Der skrives og diskuteres meget om vækst i hele kommunen. Det er jo ikke bare at udstykke grunde og bygge parcelhuse, der skal jo også være de tilhørende service faciliteter til børn, unge og ældre.

Der skal tænkes på, at mange af de mennesker, som har boet i området i mange år, gerne vil i en mindre bolig, når de bliver ældre. Derfor er det vigtigt med en lokalplan, at der også tænker i almene boliger, mindre rækkehuse og måske plejeboliger.

Det er jo fint, at folk kan flytte ind til de større byer, hvor disse boligtyper findes, men hvis ikke naboerne og omgangskredsen flytter med, bliver det svært og ensomt at blive gammel.

Derfor håber jeg også, at den planlagte nye udstykning i Lading bliver forberedt med alle slags boligtyper, at der samtidig bliver tænkt på infrastrukturen, den kollektive trafik, enten med flexkørsel eller anden mulighed for transport til de større byer med de nødvendige behandlings og plejecentre.

Borgerne skal have flere fritvalgsmuligheder, boligtyper og plejehjems pladser. Jeg er sikker på vi har nogle gode og fine plejehjem i kommunen med en god service, men centralstyret administration.

Jeg går også ind for flere friplejehjem i Favrskov Kommune. Efter at have besøgt Sall friplejehjem kan man kun glæde sig over den interesse og medejerskab både de ansatte og beboerne føler, de har, med deres budget og egne rammer, som de nyder med fri natur, lidt dyr og egen køkkenhaver med mere. En masse frivillighed og samarbejde fra byen til at få en god tilværelse i de skønne omgivelser.

Jeg vil kæmpe for, at udviklingen tilgodeser alle slags borgere unge som ældre, at erhvervslivet får plads til at udvikle sig, sikre mig at der bliver fulgt op på balancen mellem hovedbyer og landsbyer, og at infrastrukturen fungerer, samt forlægningen af Viborgvej bliver fremrykket.

Læs også

Annoncørbetalt indhold

Del artiklen