Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Vi skylder at prioritere de unge

Artiklens øverste billede
Maria Degn (S). Pressefoto

Debat: De unge i kommunen, er stadig min hjertesag

Jeg er opstillet for socialdemokratiet til byrådet. Det er første gang, jeg er opstillet, og det har været en fornøjelse at deltage i debatten.

Det har været skønt at komme rundt i kommune. Møde borgerne der, hvor de er, og høre, hvad der fylder for de enkelte.

Jeg er blevet mødt af glade borgere, der interesserer sig for kommunen og tager ansvar.

Der har den seneste tid været mange emner oppe i debatten, og det er tydeligt, der er gået valgkamp i den - her skal man som ny kandidat altså holde tungen lige i munden og holde fast i sig selv.

Generelt syntes jeg, det har været lærerigt at se tingene fra forskellige vinkler. Det har været udviklende.

Jeg tror på et godt samarbejde i det kommende byråd, uanset valgresultatet. Jeg fornemmer et godt arbejdsmiljø.

Et fokus, jeg dog godt vil tilbage til, er de unge i kommunen.

Den diskussion, der var i sommer, føler jeg ikke er blevet godt nok belyst i debatten. Jeg syntes desværre, de unge er druknet lidt i andre dagsordner. Her kan jeg blandt andet fremhæve øst-vest problematikken, som, vi i Socialdemokratiet mener, er helt forfejlet.

Så lad os runde valgkampen af med at vende tilbage til de unge i Favrskov, dem skylder vi stadig at prioritere.

Efter at have været med til forskellige vælgermøder er min fornemmelse klart, at alle partier ønsker at finde en ordentlig løsning til de unge i kommunen.

Det har jeg tænkt mig at holde dem op på. Med mit mandant i et kommende byråd vil jeg gøre en ekstra indsats for de unge, de skal føle de hører til.

Forsat rigtig god valgkamp.

Læs også

Annoncørbetalt indhold

Del artiklen