Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Debatindlæg er væltet frem - giv os mulighed for at svare

Ole Vinsten fra Hinnerup ønsker muligheden for at kunne kommentere debatindlæg direkte på Lokalavisen Favrskovs hjemmeside. Se chefredaktørens svar nederst.

Artiklens øverste billede
Ole Vinsten. Arkivfoto

Nøj! Hvor har det været berigende, muntert, lærerigt, spændende, men af og til også bemærkelsesværdigt, irriterende, overraskende og underligt.

Tja, hvad er det så lige, han forsøger at sige? Jo, her kommer så min hypotese forklaring:

I de seneste mange uger har vores egen Lokalavisen Favrskov nærmest været brolagt med debatindlæg fra opstillede kandidater til kommunevalget i Favrskov Kommune. Kulminationen på de mange debatindlæg fra de mulige kommende kommunalpolitikerne, ser jeg, må kunne aflæses i det nummer af Favrskov Lokalavis, der er på gaden onsdag 10. november.

Tænker, at der næppe vil være mange politikerdebatindlæg i det nummer af Lokalavisen Favrskov, der er på gaden næste onsdag, 17. november 2021, idet kulminationen på valgkampen, som bekendt, er et overstået kapitel 16. november 2021.

Med baggrund i de mange positive bidrag/indlæg fra mulige kommunalpolitikere, så bliver det en ren svir at være nutids- og fremtidsborger i Favrskov Kommune, inklusive Region Midtjylland. Her indskudt bør konkluderes, at Favrskov Kommune også før 16. november 2021 har været en ganske tilfredsstillende bopælskommune for de fleste af os nu boende borgere.

Som anført, så har avisen været beslaglagt med rigtig mange debatindlæg i løbet af kommunevalgkampen. En del af disse debatindlæg har vi borgere haft mulighed for at kommentere på via Lokalavisens Facebook-side. Ud fra min vurdering, så har det ikke været alle debatindlæg, der er blevet gengivet på avisens Facebook, og derfor ej muligheden for en videre dialog?

Så spørgsmål til redaktionen hos Lokalavisen Favrskov: Da avisen har en hjemmeside, hvortil der er tilknyttet ’debatforum’, hvorfor er det så ikke via nævnte forum, at der burde/kunne åbnes adgangen til en videre dialog. I stedet for via Facebook, der for ofte benyttes som et dialogforum = ”skraldespandenes holdeplads”.

SVAR TIL OLE VINSTEN

Kære Ole Vinsten

Tak for din interesse for Lokalavisen Favrskov. Vi er meget glade for alle de debatindlæg, vi modtager. Særligt op til kommunalvalget har skrive- og debatlysten naturligvis været stor, og dermed bliver Lokalavisen Favrskov også på det punkt et omdrejningspunkt i Favrskov.

Det er en god idé med et samlet debatunivers på favrskov.lokalavisen.dk, for jeg er enig med dig i, at debattonen på eksempelvis Facebook ikke altid er berigende. Vi tager derfor dit gode forslag med i de videre overvejelser om, hvordan vi udvikler og forbedrer favrskov.lokalavisen.dk.

Tak fordi du læser med både der og i avisen.

Med venlig hilsen

Morten Nystrup, ansvarshavende chefredaktør

Læs også

Annoncørbetalt indhold

Del artiklen