Cykelsti er ubrugelig og direkte farlig

Jeg tror, at alle ved, at cykelstien gennem Storegade er ubrugelig og direkte farlig at bruge, da den er for smal. I værste tilfælde kan man risikere at blive ramt af en bildør, der bliver åbnet.
Jeg tror, at alle ved, at cykelstien gennem Storegade er ubrugelig og direkte farlig at bruge, da den er for smal.
Ved budgetlægningen for to år siden fremsatte jeg sammen med Socialdemokratiet et forslag om, at der skulle gøres noget ved det. Det endte desværre “kun” med en politisk aftale:
I Hinnerup midtby er der flere trafikale udfordringer. Der skal udarbejdes forslag til tekniske løsningsmuligheder for en bedre trafikafvikling i Hinnerup midtby, så disse kan drøftes politisk forud for budgetlægningen for 2022-25.
Sidste år var der et helt konkret forslag til løsning, som samlet set skulle sikre forbedring af både cyklistforhold og parkeringsforhold. Forslaget skulle også sikre forbedrede afløbsforhold og forbedre trafikafviklingen i midtbyen.
Desværre var der i den afsluttende fase af budgetforhandlingerne ikke økonomi til at få gennemført projektet til fem millioner kroner, men i forbindelse med den kommende budgetlægning vil vi fra Socialdemokratiet igen arbejde for at få gennemført de nødvendige trafikforbedringer og sikring af cyklisterne i Hinnerup midtby.
I øvrigt blev den nuværende løsning med cykelsti i Storegade gennemført i Hinnerup kommunes tid, da Karin Lodberg sad i byrådet.