Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Fjernede tre chikaner uden at erstatte dem

Først vil jeg gerne ønske de byer, der har været så heldige at få trafikdæmpende foranstaltninger i deres byer/områder rigtig hjertelig tillykke. De er virkelig heldige, for i Favrskov kommune får man ikke lige den gave tildelt – slet ikke. Der er ikke penge til det, men her i Granslev var der masser af penge til at fjerne tre chikaner, som både politi og den gamle kommune havde godkendt.

Jeg er enig i, at to af dem var placeret dårligt med hensyn til indkørsel til private ejendomme. Den tredje chikane blev fjernet, da der blev kloaksepareret for cirka to år siden. Man mente, den var for besværlig at etablere igen, men hvorfor fjerner man tre chikaner, uden at bevilge penge til nye?

Nu har kommunen fået åbnet for, at der kan køres meget stærkere igennem Granslev, og det bliver der også i stort omfang.

Jeg har talt med en meget flink dame i Vej og Park, som har trafikchikaner under sine vinger, hun oplyser, at der ikke er penge til at reetablerer chikanerne i Granslev ’foreløbig’. Det undrer mange her i byen, at der er penge til at fjerne dem, men ikke til at lave nye her i byen, medens der er penge til andre byer. Granslev er jo også en lille by, men det er en gennemkørselsby for masser af lastbiler til Vitten og masser af varevogne og personbiler til Aarhus og tilbage igen, og de har travlt.

Jeg har håb om, at der er nogle ansvarlige mennesker, der kan indse, at man ikke bare kan fjerne uden at erstatte.

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.