Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Husk at stemme

Artiklens øverste billede

Ja, knap har vi fået en ny regering før vi igen skal til stemmeurnerne. I hvert fald vi cirka 320.000, der her i Midtjylland får bonus fra TryghedsGruppen. Vi skal nemlig vælge 16 nye repræsentanter til TryghedsGruppens repræsentantskab. Valget løber fra 23. januar til og med 10. februar.

”Og hvad så?”, tænker du måske, ”Det går jeg ikke rigtig op i…” og for at være ærlig, så havde jeg det selv på samme måde, da der sidst var valg for 5 år siden. Stemmeprocenten, da der var valg i Syddanmark sidste år, var da også kun på 8,6 pct. 

For mange af os er TryghedsGruppen nemlig bare en bonus på vores forsikringer, der kommer ind 1 gang om året - men i virkeligheden er det så meget mere: TryghedsGruppen er også dem, der står bag TrygFonden, som du nok kender fra livreddertårne, hjerteløbere, besøgshunde, redningskranse og lignende - og selv disse prestigeprojekter er også kun en lille del af den støtte de uddeler. Sidste år gav de i alt 650 mio. kr. til tryghedsskabende initiativer på landsplan, og her i området har f.eks. Svenstrup Borgerforening, Sminge Sø Kajakklub, Sall Friplejehjem, Fotorama Hammel, HOG, Hinnerup Rideklub, Det Danske Spejderkorps, KFUM og Fonden Kanonen tidligere fået støtte. 

I år har det lokale råd i Midtjylland - der består af de 16 repræsentanter, der skal vælges - f.eks. fået 22 mio. kr. at uddele til lokale projekter, så jeg skriver derfor for at opfordre dig til at benytte din stemme. 

Og hvem der får denne støtte - ja, det er repræsentantskabet, der er med til at bestemme det. Derfor er det måske heller ikke helt ligegyldigt, hvem det er, der sidder i det. I år har det lokale råd i Midtjylland - der består af de 16 repræsentanter, der skal vælges - f.eks. fået 22 mio. kr. at uddele til lokale projekter, så jeg skriver derfor for at opfordre dig til at benytte din stemme. 

Jeg stiller selv op, da TryghedsGruppen bl.a. har et mål om at arbejde med unges trivsel, og gennem mine indtil videre 20 år som underviser, har jeg set hvordan den er gået den forkerte retning. Særligt det sidste år, hvor jeg har arbejdet med unge med diagnoser, er det blevet endnu mere tydeligt, hvordan angst og stress har slået rod. Derfor vil jeg gerne være med til arbejdet med dette emne, hvis jeg kommer ind. 

Men om du mener, at jeg er din kandidat eller ej, så er min opfordring mest af alt, at du benytter din stemme, og at du overvejer en kandidat, der kender vores lokalområde - så vi også er repræsenteret, når de 22 mio. skal uddeles. Og ja, det er faktisk også repræsentantskabet, der på landsplan består af i alt 70 personer, der er med til at bestemme, hvor meget du får i bonus – sidste år blev det til 1,1 mia. kr. Så tjek din e-boks / postkasse for en stemmeseddel og husk at stemme.

Hov, det her indhold benytter cookies

På denne plads ville vi rigtig gerne have vist dig indholdet, men det kan vi desværre ikke, da du har fravalgt cookies. Vil du se indholdet skal du acceptere Marketing og Statistik, det gør du her: opdater dit samtykke.

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.