Fem stjerner til kyllingerne. Robert Schou Petersen fra Guldkylllingen er glad for anerkendelsen. Foto: Kian Johansen

Fem stjerner til kyllingerne. Robert Schou Petersen fra Guldkylllingen er glad for anerkendelsen. Foto: Kian Johansen

Fem ud af fem:

Guldkyllingen vinder test-pris fra brancheavis

Testpanel giver fem ud af fem mulige stjerner til smagen af den spydstegte Guldkyllingen

Af
Kian Johansen

Hadsten Robert Schou Petersens franchise-virksomhed Guldkyllingen med base i Hadsten, har netop fået fine anmeldelser blandt et test-panel. Det kan du læse i branche-avisen for dagligvarehandlen, Super-Avisen.

De udvalgte familier besøgte flere af Guldkyllingens vogne, der er placeret i det københavnske, og gav derefter en vurdering på sprødhed, duft og saftighed. Alle testfamilier gav fem stjerner ud af fem mulige.

Godt for Guldkyllingen

Det glæder indehaver af Guldkyllingen, Robert Schou Petersen, der står for konceptet med af finde salgssteder, få bygget vogne, for derefter at levere et spydstegt og færdigt koncept til en franchise-tager.

Dem har han efterhånden over 20 af i Jylland og på Sjælland.

Tilsammen besøger Guldkyllingen-vogne mere end 120 faste placeringer. Primært foran supermarkeder og indkøbscentre, men enkelte steder også foran det lokale byggemarked.

Med i konceptet er også et specielt krydderi til barbecue-kyllingerne og pommesfrites lavet efter en fedt-reducerende metode, så ingen friture her.

Kylling med vokseværk

"Jeg er glad for den anerkendelse af vores produkt," som testpanelet giver os," siger Robert Schou Petersen, der har stor tiltro til Guldkyllingens koncept.

"Det er kun seks år siden, at streetfood blev introduceret i Danmark. Og det vinder endnu mere frem. Forbrugerne ønsker mere og mere 'convenience' og konceptet med at have en mobil vogn med spydstegte kyllinger har et stort potentiale," forudser Robert Schou Petersen.

Publiceret 09 April 2019 07:00